Κόκκινο κρέας: Γιατί χρειάζεται η κατανάλωση του;

Σύμφωνα με ευρήματα μιας μελέτης, άτομα που ακολουθούν δίαιτα με περιορισμένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος (μπριζόλες, μπέικον, λουκάνικα κλπ.) τείνουν να έχουν προβλήματα στην υγείας τους. Ειδικότερα στις γυναίκες,τα ευρήματα της βρετανικής έρευνας National Diet and Nutrition Survey (NDNS) έδειξε ότι η μειωμένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος εμποδίζει τον οργανισμό να απορροφήσει ζωτικά μέταλλα και βιταμίνες, και συγκεκριμένα ψευδάργυρο, βιταμίνη D και Β12, σίδηρο και κάλιο.

Παϊδάκι - Γιάτρας Χονδρικό Εμπόριο Κρεάτων

Τι κάνει το κόκκινο κρέας;

Σύμφωνα με την διατροφολόγο Δρ. Emma Derbyshire ισχύει οτι: “Η ολοένα αυξανόμενη ‘ενθάρρυνση’ για να τρώμε λιγότερο κόκκινο κρέας μπορεί να επιδεινώσει τις ελλείψεις θρεπτικών ουσιών που είναι εμφανείς σε πολλούς ανθρώπους Το κόκκινο κρέας είναι μια θρεπτική τροφή με θρεπτικά συστατικά και είναι η καλύτερα απορροφήσιμη πηγή σιδήρου στη διατροφή μας».

Πόσο κόκκινο κρέας ομως οφείλουμε να καταναλώνουμε;

Περίπου 70 γρ. κόκκινου κρέατος ημερησίως είναι η κατάλληλη ποσότητα ενώ ορισμένες κοινωνικές ομάδες με μακροχρόνιο πρόβλημα μειωμένου σιδήρου και ψευδαργύρου θα πρέπει να καταναλώνουν περισσότερο από 70 γρ ημερησίως.

Τα δεδομένα πάρθηκαν από 2.021 γυναίκες, ηλικίας 11-64 ετών, την περίοδο 2008-2012.Οι αναλύσεις έδειξαν ότι οι γυναίκες ηλικίας 19-64 ετών κατανάλωναν 47 γρ. κόκκινου κρέατος ημερησίως, ενώ οι γυναίκες στο Ην. Βασίλειο κατανάλωναν λιγότερα από 40 γρ ημερησίως. Όπως φαίνεται, οι προσλήψεις αυτές είναι σαφώς μικρότερες από τα 70 γρ που αναφέραμε προηγουμένως.

Επίσης, οι προσλήψεις σε σίδηρο και ψευδάργυρο υπολογίστηκαν στο 30.5% και 9,8% αντιστοίχως, ποσοστά κάτω από το επιτρεπόμενο όριο. Το 14,7% και το 25,1% είχαν μειωμένα επίπεδα ριβοφλαβίνης και καλίου, αντιστοίχως. Τέλος, ανακαλύφθηκε ότι η μέση πρόσληψη βιταμίνης D ήταν μόλις 1,98 mg/ημέρα, ενώ το 48,5 % του πληθυσμού μόλις, προσλάμβανε σελήνιο.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι γυναίκες που έτρωγαν λιγότερο από 70 γρ. κόκκινου κρέατος ημερησίως, είχαν σαφώς λιγότερη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών.

Μπιφτέκι - Γιάτρας Χονδρικό Εμπόριο Κρεάτων

Φυσικά η έλλειψη κρέατος και η απομάκρυνση του απο την διατροφή μας επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στον ανθρώπινο οργανισμό. Συγκεκριμένα οι γυναίκες που έχουν χαμηλό σίδηρο ,τείνουν να εμφανίζουν συμπτώματα ανεπάρκειας σιδήρου και αναιμίας, γεγονός πολύ σοβαρό αφού ο σίδηρος είναι σημαντικός για την αναπαραγωγική υγεία και στην υγεία των παιδιών. Επίσης η έλλειψη σιδήρου σε γυναίκες σε περίοδο τεκνοποίησης συνδέεται με το άγχος και την κακή ψυχική υγεία.

Επιπλέον μπορεί κανείς να εξασφαλίσει την ευημερία της υγείας του με τον ψευδάργυρο. Ο ψευδάργυρος έχει πολύ σημαντικές θετικές επιπτώσεις στην υγεία μας. Κατ’ αρχάς απαιτείται για την σωστή ανάπτυξη του ανοσοποιητικού συστήματος και για την αφθαρσία των μαλλιών, τριχών και δέρματος. Τέλος, είναι απαραίτητος ειδικότερα σε γυναίκες που προσπαθούν να τεκνοποιήσουν.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients.

Leave Your Comment Here